Producent
Dostępność
Cena
-
od
do
Nowość
Promocja
Trabant P50 Limousine 1958 IXO IST 1:43
Metalowy model samochodu z elementami z tworzywa. Skala-1:43. Wymiary modelu: długość-7,5cm, szerokość-3,5cm, wysokość-3,2cm. Producent - IXO. Nr IST029. Kolor- red / beige. Gablotka +kartonik.
Dostępność: jest w magazynie
Wysyłka w: 48 godzin
Trabant ... der Trabi orange Vitesse 1:43
Metalowy model samochodu z elementami z tworzywa. Skala-1:43. Producent-Vitesse. Nr 064006. Kartonik.
Dostępność: jest w magazynie
Wysyłka w: 48 godzin
Trabant ...der Trabi green Vitesse 1:43
Metalowy model samochodu z elementami z tworzywa. Skala-1:43. Producent-Vitesse. Nr 064006. Kartonik.
Dostępność: jest w magazynie
Wysyłka w: 48 godzin
Trabant 601 z przyczepą Wurdig 301 Hachette 1:43
Metalowy model samochodu z elementami z tworzywa. Skala modelu- 1:43. Wymiary całego zestawu (auto+ przyczepa): długość-17cm, szerokość-4cm, wysokość-5,5cm. Producent- Hachette. Blister + kartonik.
Dostępność: duża ilość
Wysyłka w: 48 godzin
Trabant to niemiecka marka samochodów, która powstała w latach 50. XX wieku w Niemiecka Republice Demokratycznej. Niemcy zachodnie miały swojego VW Garbusa, natomiast Trabant pozwolił zmotoryzować NRD.
Pierwszy Trabant, oznaczony symbolem P50, został wyprodukowany w 1957 roku. Jego koncepcja w dużym stopniu bazowała na konstrukcjach aut DKW. Samochód ten był napędzany dwusuwowym silnikiem o pojemności 500 cm³. Jego konstrukcja była raczej archaiczna i składała się z metalowej ramy, do której mocowano panele nadwozie wykonane z duroplastu. Powstała też wersja kombi o oznaczeniu P60. W marcu 1964 roku zadebiutował nowy model -Trabant 601. Spotkał się z entuzjastycznym przyjęciem odwiedzających Targi Lipskie. Również ten model doczekał się praktycznej odmiany kombi nazwanej "Universal".
W latach 60 i 70 Trabant był najpopularniejszym samochodem w NRD. Pomimo wielu wad, takich jak mizerna jakość wykonania i symboliczne osiągi, sympatię mieszkańców NRD głównie ze względu na dostępność i relatywnie niską cenę.
W latach 80 Trabant był stopniowo modyfikowany, ale mimo tego coraz bardziej odstawał od ówczesnej zachodniej konkurencji. Łabędzim śpiewem fabryki w Zwickau był model 1.1 z silnikiem zaadoptowanym z Volkswagena Polo. Po upadku muru berlińskiego i zjednoczeniu Niemiec Trabant stracił na popularności i stał się wręcz symbolem obciachu. Wiele aut było po prostu porzucane przez swoich właścicieli, którzy przesiadali się do zachodnich samochodów.
Dzisiaj mały niemiecki krążownik jest już zasłużonym klasykiem i można go często spotkać na wielu imprezach motoryzacyjnych. W Niemczech jest wręcz autem kultowym.
Jego obecna popularność przekłada się oczywiście na szeroką ofertę modeli. Mamy na rynku dostępne maleństwa w skali 1/160 używane głównie do dekoracji makiet kolejowych. Bardzo popularne są skale 1:87, 1:64 oraz 1:43. Ostatnio pojawiło się sporo modeli w większych skalach: 1:24, 1:18, a nawet prawdziwe giganty w skali 1:6, które wraz z dostępną przyczepą kempingową Wurdig 301 mają aż 92cm długości.